Investering door de massa als nieuw businessmodel

Enviu laat iedereen eigenaar worden van duurzame start-ups

13 DECEMBER 2011, ROTTERDAM, NEDERLAND
Samenvatting
Het is vanaf nu mogelijk als particulier te investeren in nieuwe duurzame bedrijven die door Enviu gestart worden. Enviu is van een van de eerste bedrijven ter wereld waar kleine investeerders aandeelhouder worden van start-ups die een enorme maatschappelijke, sociale en positieve impact hebben op de wereld.

Start-ups van Enviu
Enviu start ondernemingen die een grote positieve impact hebben op milieu en maatschappij. Enviu doet dit samen met een grote internationale community van ondernemers, professionals, bedrijven en universiteiten. De ruim 8.000 mensen in deze community zetten hun talent, ervaring en kennis vrijwillig in. De mensen van Enviu bedenken met hen een commerciële oplossing voor een sociaal of ecologisch probleem en ontwikkelen dit idee tot een business case. Zij vinden de benodigde financiering en zetten een pilot op, zodat de innovatie uiteindelijk op grote schaal op de markt wordt gebracht. Enviu heeft inmiddels drie succesvolle start-ups op de markt gebracht, zoals de Sustainable Dance Club, bekend van de energie opwekkende dansvloer.

Economy of the crowd
Enviu werkt volgens de principes van ‘economy of the crowd’; een economie waarin waarde wordt gecreëerd voor mens en natuur, en waar voor iedereen plaats is. Een systeem waarin bedrijven een positieve impact creëren en die de kwaliteit van leven voor mensen vergroot en de ecologische balans herstelt. Binnen deze ‘economy of the crowd’ past het principe van ‘crowdfunding; waardoor iedereen kan investeren en iedereen dus profijt heeft van de winst die bedrijven maken.

Crowdfunding
Enviu wil als zelfstandig bedrijf opereren, onafhankelijk van subsidies. Een van de stappen om dit voor elkaar te krijgen is crowdfunding. Via een crowdfunding platform is het nu mogelijk om als particulier zelf te investeren in Enviu in ruil voor winstcertificaten van de nieuwe en bestaande start-ups. De geschatte Return on Investment is 5 tot 7 procent binnen 7-10 jaar. Inmiddels is al ruim 55.000 euro geïnvesteerd door meer dan 330 investeerders. Enviu wil minimaal 100.000 euro binnen halen via crowdfunding voor het einde van het jaar.

Voorloper in de wereld
Enviu gelooft in de kracht van de community en de mogelijkheid kleine investeerders te binden die samen een grote impact kunnen hebben. Door het zichtbare vertrouwen van de community trekt dit grotere investeerders aan.

In de nabije toekomst wordt het ook mogelijk om in individuele start-ups te investeren. Enviu is van een van de eerste bedrijven ter wereld waar kleine investeerders aandeelhouder worden van start-ups die een enorme maatschappelijke, sociale en positieve impact hebben op de wereld.

Kijk voor meer informatie over crowdfunding door Enviu op: Investment-enviu.nl

Over Enviu

English

Enviu kick-starts companies aimed at creating social and environmental impact. The products and services of our start-ups improve the quality of life of as many people as possible.

Together with our community of over 10,000 people from over 30 countries, we generate innovative business concepts and build partnerships to address social and environmental issues. To realize our start-ups we work with entrepreneurs, businesses, investors, governments and various other stakeholders.

Nederlands

Enviu kick-start bedrijven gericht op het creëren van sociale en duurzame impact. De producten en diensten van onze start-ups verbeteren de kwaliteit van leven van zo veel mogelijk mensen.

Samen met onze community van ruim 10,000 mensen in ruim 30 landen genereren we innovatieve business concepten en bouwen we partnerschappen waarmee we maatschappelijke- en milieuproblemen aanpakken. Om onze start-ups te realiseren, werken wij samen met ondernemers, bedrijven, investeerders, overheden en verschillende andere belangengroepen.